På tiden - tydligen



I eftermiddag restes julgranen på min gård. Det är två veckor kvar till första advent. Jag tycker att det är lite för tidigt, men det kanske är många granar som ska upp så det måste börjas i tid.

På första advent har jag beställt besök så till dess ska jag ha pyntat, men inte före dess.

Idag har det blivit en ny tavla. Den är inte klar, men jag kom väldigt långt på den och bäst av allt - jag känner mig nöjd. Det finns en förlaga, vilket jag aldrig haft innan. För några år sedan målade jag en liten akvarellbild.

Den senaste veckan har jag haft akvarellen framför mig i arbetsrummet för jag tycker om att titta på den och idag slog det mig att jag kunde göra en större akryll av den. Bilden föreställer en person som står framför en spegel. Både personen och reflektionen är diffusa för det är inte personen i sig som är det viktiga utan känslan. Jag hoppas att den går fram för den som tittar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0