En på fem

Jag berättade för ett tag sedan om att poetforumet som jag är medlem i ska göra en bok och att medlemmar själva fick nominera sina texter. Totalt kommer 100 diktare med i antologin med varsin text.

Eftersom 550 stycken nominerat sig innebär det att ungefär en av fem kommer med. Ganska stor chans ändå. Fast här handlar det inte om chans utan om vilka juryn diggar.

Idag presenterades de första lyckliga 15 diktarna och jag var inte bland dem. Det var nog när jag läste listan och kunde konstatera det som jag också insåg hur otroligt gärna jag vill komma med. För när jag väl ger mig in i något vill jag vinna, men kanske att jag aldrig lika mycket velat vara med som nu.

Jag får fortsätta att hålla mina tummar. Imorgon presenteras ytterligare några poeter som kommit med.

Kommentarer
Postat av: sara

superspännande, kommer säkert gå vägen!

2010-11-04 @ 12:29:53
URL: http://sarashotgun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0