En kväll i Halmstad



Jag blev bjuden till Halmstad för att hänga med dessa goa vänner. Anledningen till detta var för att Johan (till vänster) är trummis i ett band som skulle spela på en fest i ett kajsjul. Stället var precis lika underbart ruffigt som det låter.  De flesta av gästerna var medelålders kulturmänniskor som dansande som tokar. Fantastiskt! Under vistelsen fick jag tillfälle att gästa, inte bara Johans, (och Thereses) utan också Nilses hem. Inte lla. Inte illa alls.



Det var fullt ös på dansgolvet när Fast Eddi (även kallat radiobandet, eftersom alla jobbar på P4) spelade.



Johan spelar och körar.



Varken jag eller Nils kom ihåg vad artisten bakom en viss låt hette så Nils googlade. Fast jag fick svaret kommer ju nu inte ihåg varken låten eller artisten. Kort men gott minne.



Nils ställde sig vid kajkanten och sa att han skulle ge söder till sina barn. Han kanske skulle skaffa några först. Men det sa jag inte till honom för han var så nöjd där han stod och liksom ägde världen.



Det är roligt när människor passerar förbi kameran när man knäpper. Kan bli schyssta inramningar av det.



Therese och de andra brudarna skakar loss. Jag tar det mer stillsamt och diggar från sittplats.



Therese kommunicerar med Nils som blir alldeles diffus.



Jag tror han diggar och applåderar. Samtidigt. Jag mest njuter av en skön kväll.



Karolin och Therese i samspråk.



Både Maja och Nils blir överväldigade när den förstnämnda fotar den sistnämnda.



Karolin och Therese is Holding out for a hero!



Nils dansar, men är inte längst på dansgolvet. Det är därför han är förbannad.



Trummisen som leadsinger. Coolt.



Lätt (läs jätte) svettig efteråt.



Just det! Det var ett band till som spelade. Huvudbandet. Dock inte lika roliga att lyssna till som Fast Eddi.

Tack kära vänner för en härlig kväll! Jag är glad i hela kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0