Long time no see



Att vara sjuk är dödens tråkigt. Särskilt när man lever ensam. Sist jag jobbade var den 30 april. Det känns som en evighet sedan. Men jag har inte varit sjuk hela tiden. Jag var ledig 1-4 maj och hade fyra riktigt härliga dagar. Men på kvällen den 4:e när jag landade i hemmets lugna vrå så började det krypa i kroppen.

Om jag inte läst signalerna fel har den där förkylningen försökt sig på mig ett bra tag, men det var först när jag var avslappnad och obeväpnad som den fick sin chans. Och som den tog den!

Det började med en vansinnig smärta i halsen. Jag trodde det var halsfluss, men i det läget hade jag ingen feber. Sen kom hostan. Och så tappade jag rösten. Hade närmare 39 graders feber i två dagar. Ännu mer hosta. And so on.

Mitt sikte var att gå till jobbet igår. I backspegeln gjorde jag rätt som sjukanmälde mig redan i fredags angående söndagen. Min intention var då att gå till jobbet idag. Som det kändes igår skulle det vara omöjligt. Natten som jag genomlidit var en ren mardröm. Jag har vaknat genomblött av svett flera gånger och liksom drömt i syne. Inbillat mig att det är fullt av folk i min lägenhet - lite som att vara naken in public - och haft väldigt svårt att sova.

Hur det nu kom sig så kände jag mig faktiskt bättre idag. Sliten, ja visst, men när jag vaknade bestämde jag mig för att jobba. Jösses! Det är tio dagar sedan sist. Jag har mer eller mindre dött av tristess här hemma. Det enda jag orkat är att ligga på soffan och dricka nyponsoppa. Bra diet...

Jag längtar efter jobbet. Nu ska jag jobba i tre dagar sen har jag ledigt och semester elva dagar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars Sofie!! Inte alls soligt att vara sjuk!! Det är en så frustrerande känsla när man vill få massa saker gjorda, men man orkar inte ens ta sig ur soffan... Själv ar jag sjuk på annan ort med likande sjukdomstillstånd som du, boendes hos en väninna... Vill hem till Värnamo nu!!

Hoppas att du orkar jobba tre dagar och sedan njuta av självvald ledighet!!

Krya på dig!!

KRAM

2010-05-10 @ 11:59:22
Postat av: sofie

Tack Anna :) Hoppas verkligen att du får bli frisk fort. Att vara sjuk borta är inte roligt alls. Krya på dig du med. Kram kram

2010-05-10 @ 12:17:11
Postat av: Birgitta

Men du..så där kan du inte ha det.Hur sköter du om dig egentligen? Får nog ge dig lite råd. Du vet- c-vitamin, vitlök, långa stärkande promenader mm mm.

Krya på dig så du är redo för upplevelser i den gamla staden söderut. kram Birgitta

2010-05-10 @ 19:56:54
Postat av: Maja

Krya på dig! Ta hand om dig :-)

2010-05-10 @ 21:40:30
Postat av: Anna

Tusen tack Sofie!! Vi har verkligen råkat ut för en ihärdig förkylning båda två... Feber, täppt och nästan utan stämma idag också...

MEN, när vi blir friska ska vi banne mig njuta av en kall öl i solen ;o)

Kram

2010-05-13 @ 15:06:49
URL: http://www.annajohansson.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0