Fina saker



Det finns så mycket fina saker! Så här års är det inte bara vår ute utan inredningsbutikerna fyller sina hyllor med färgsprakande prylar som väcker liv i lusten. Den här söta hästen är från samma ställe som jag köpte den svarta fågeln på.



I samma butik säljs dessa bokstäver. Runt om i affären stod det "leva", "fest" och "drömma", men mitt sällskap tyckte det var roligare att flytta om drömmabokstäverna. Det tyckte jag också. Morbid humor på fel ställe kan ibland vara väldigt upplivande.




De här kannorna tyckte jag var härliga. Det är sånna man vill ha hemmagjord hallonsaft i. Så ska man sitta i trädgården i trämöbler och äta nybakta kanelbullar och hälla den skummande saften i fina glas.



Med den här kannan behöver man inte göra något. Den är fin att bara titta på.



Ibland vill man ha allt som en viss butik har att erbjuda. Så är det nästan i denna. Dessa kak- och tårtkupor är grymt söta. Skulle kunna tänka mig att ha en sådan på en hylla i vardagsrummet.


Kommentarer
Postat av: Johanna Urban

Hej Sofie :)

Åhå! Älskar allt i den här posten!! Speciellt dalahästen :D

2010-05-06 @ 23:12:54
URL: http://johannaurban.blogspot.com/
Postat av: sofie

Tack Johanna! Ja, jag gillar också dalahästen :)

2010-05-07 @ 12:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0