Vårkänsla




Från reportage om natural horsemanship.


I sensomras åkte jag en bit strax utanför Värnamo där en ung kvinna hade ordnat ridläger för unga tjejer. Kvinnan använde sig att natural horsemanship när hon arbetade med hästarna. Kort sagt går det ut på att bygga en relation med hästen så att kickar i sidan, drag i munnen och piska inte behövs. Allt handlar om hur man rör sig när man sitter på hästen.

Under några dagar försökte hon lära ut en del av detta till sina elever. Självklart fanns det tid för lek och skoj också. Som när de tog hästarna med sig till sjön och galopperade fram genom vattnet. Då blev jag lite avundsjuk och önskade att det var jag som satt på en av hästarna.

Jag hittade de här bilderna när jag satt och bläddrade. Trots att de togs på sensommaren så ger de mig vårkänslor nu. Det är nästan så man ser att både luften och vattnet är lite kallt. Men att solen, när den väl tittar fram, värmer. Ljuvligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0