Klänningsprojekt



Jag har sytt en klänning! Jag känner mig alldeles lyrisk för när jag började med den här igår så hade jag inga förhoppningar om att jag faktiskt skulle kunna använda den. Det är säkert fyra år sedan sist jag använde en symaskin. Liksom när jag lagar mat är jag väldigt dålig på att följa regelboken. Recept och mönster.

Jag hade ett mönster till en t-shirt som jag använde för att få stycket ovan skärningen samt ärmarna bra. Resten är vilt hittepå. Jag älskar hittepå. I alla fall när resultatet blir bra.

Om min syster som är textildesigner, eller min mamma som är sömmerska, eller likväl mormor även hon sömmerska, skulle ta och titta närmare på den här klänningen skulle den dömmas ut totalt. Sicken tur att jag inte behöver låta dem titta på den...! När det gäller den här klänningen tänker jag: det som inte syns finns inte.

Jag ska dock erkänna att jag inte fixat till ärmarna än. Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra dem. Antingen ska de få likadan kant som halsen eller som med "mudden" nedtill på kjolen. Men eftersom det är första sommardagen i Värnamo idag så vill jag ha klänningen på mig. Ärmarna får helt enkelt vara som de är tills vidare. (Vilket i min värld kan betyda detsamma som för alltid...)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg! Vad duktig du är, i min ögon ser den superproffsig ut :-)

2010-06-02 @ 14:07:03
Postat av: Mamma

Det blev ju jättebra. Förstår inte varför du tror att den inte skulle duga i mina ögon.

2010-06-02 @ 16:26:42
Postat av: sofie

Haha! Mamma om du skulle se insidan skulle du förstå :)

2010-06-02 @ 17:47:35
Postat av: Kajsa

Nice! Snygg färg, snygg modell, både klänningen och hon som är i. Insidan är förresten jättefin, det vet jag med säkerhet ; )

2010-06-02 @ 20:28:13
Postat av: Sara

Den är jättefin! Den som ändå kunde sy på det viset! Är glad som kan fålla upp mina byxor med enkel raksöm ;)haha

2010-06-03 @ 19:02:20
Postat av: sofie

Tack systar!

2010-06-04 @ 09:42:26
Postat av: Anna

wow!! du är ju superduktig! GRYMT!

2010-06-09 @ 23:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0