En idyll






För fem år sedan flyttade min föräldrar in till Ulricehamn centrum efter att ha bott i Hökerum i fem år. Nu har de flyttat igen. Ut från stan till den lilla byn Nöre. Till en början var jag ganska tveksam till valet. Huset ligger ungefär tolv kilometer utanför stan och jag har tyckt att det känts lite väl öde. Men när jag var där för två veckor sedan trodde jag mig kunna se vad mina föräldrar sedan länge upptäckt. Idyllen. Inte nog med att de har fått kossor som närmsta grannar, de har dessutom en skumpig grusväg med grässträng fram till huset och skogen alldeles in på knuten.


Kommentarer
Postat av: Johanna Urban

Åhå :) Ser ut som riktig svensk sommar :D

Skulle också kunna tänka mig bo på landet, inte nu, men någon gång :D



kram kram

2010-06-12 @ 09:40:55
URL: http://johannaurban.blogspot.com/
Postat av: sofie

Ja, jag längtar till landet emellanåt. Framför allt när det börjar bli sommar, men jag säger som du, inte läge än :)

Kram

2010-06-13 @ 00:30:34
Postat av: Kajsa

Landet, när fy! ; )

2010-06-13 @ 16:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0