Arbetsrummet!





De senaste dagarna har jag lagt mitt krut på arbetsrummet. Sedan jag flyttade in i januari har det rummet liksom hamnat i skymundan. Där har stått ouppackade lådor och en drös med överflödiga möbler. Det har inte varit särskilt roligt att gå in där. Men allt eftersom jag hittat möbler till vardagsrummet har jag också kunna packa upp lådor med spel, skivor, filmer och noter.

Slutklämmen för att få ordning i rummet var att bli av med möbler och dem var Erikshjälpen här och plockade i torsdags. Det blev ett helt nytt rum! Mycket ljusare. Så nu håller jag som bäst på att fundera och möbelera för att få det så bra som möjligt. Ett kreativt rum måste ju sätta igång kreativiteten. Då kan man inte bara hafsa ihop det.

För att jag ska få lust att skapa måste det vara enkelt. Därför har jag sorterat mina saker och lagt dem i fina lådor och kartonger. På bilden syns en gammal margarinlåda som jag klädde med papper inuti så jag kan ha mina akrylfärger i den utan att kladda ner den. När jag vill måla är det bara att ta fram lådan och sätta igång. Allt finns i den. Färg, penlsar och palett.

I byrån finns en stor kartong med teckningsprylar; kol, skisspennor, färgpennor och kritor och annat smått och gott. Där finns också en låda med saker jag målat. Jag brukar bläddra igenom gamla bilder ibland när jag behöver inspiration.

Enda problemet just nu är vad jag ska ställa garderoben. De som bodde här innan lämnande en stor vit garderob. Den är absolult bra att ha. Jag har ramar och panåer i den. Men en garderob är lite svår att placera. Den ser dum ut hur jag än ställer den. Jag flyttade den från ett hörn till ett annat för jag tänkte att det skulle bli bättre rent ljusmässigt, men jag vet inte. Funderar på att flytta tillbaka den. Vad galet jobbigt det är förresten att flytta tunga möbler på plastmatta. Möblerna fastnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0