Nurse!

Lördag och jag har som vanligt varit på Erikshjälpen. Jag blir allt bättre som second hand-fyndare. Jo, för det är faktiskt något som man lär sig. Jag vet för några år sedan då skulle jag aldrig ställa mig i kö för att komma in på en loppis. Nu kan jag gå långsamt och spana längs hyllorna. Det värsta är ju att man inte är ensam om att gå där och lura så man får inte vara för långsam.

Idag hittade jag två fina tyger. Ett mörkt marinblåttt som jag tänkte sy en kjol av och ett blommigt som jag inte vet vad jag ska ha det till, men det var så fint att jag tog det ändå. Tygerna kostade 20 respektive 15 kronor.
Jag tänker att om min semester mot all förmodan skulle regna bort så kan jag sitta hemma och knåpa vid symaskinen.

Därtill hittade jag klänningen nedan. Det syns lite dåligt, men den är prickig. Det var det som fångade mitt öga. Jag iddes inte prova den på plats. För 40 kronor tänkte jag att det spelar ingen roll om den inte passar, men jag kände på mig att den skulle göra det.

Tyvärr är den vita kragen gulfläckig, men jag ska göra allt jag kan för att få bort det. Hoppas, hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0