Elin Ruth Sigvardsson

Idag åker jag till Göteborg. Mitt älskade Göteborg. Jag har inte varit där sedan sista helgen i maj och då var jag egentligen inte där. Var bara inne i stan på syrrans vigsel. Det ska bli gott att komma dit. Jag ska bo hos nämnda syster och hennes familj.

Ikväll ska jag och syrran till Liseberg. Inte för att åka karuseller och liknande, utan för att lyssna på Elin Ruth Sigvardsson. Det ser jag fram emot. Tyvärr är det ju riktigt skitväder, men jag håller tummarna för att regnet i alla fall drar förbi framåt eftermiddagen.

När Sigvardsson släppte sitt album Cookatoo friends recenserade jag det för tidningen. Tänkte: det kan vara kul att höra vad hon hittat på. Om jag bara vetat! Även innan har jag gillat det hon gjort, men det här var helt annorlunda.

Framför allt är det några saker som slår mig. Kvinnan har gått och blivit sin egen. Inget bolag som står bakom och tycker gör si, gör så. Det märks. Sigvardsson har verkligen skapat. Melodierna är underbara, detaljerna pikanta och sättet hon använder musiken lekfull. Jag önskar att alla som missat albumet ska lyssna på det.

Här är ett av spåren. Vilken dundervideo! Se, lyssna och njut:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0