Vill ha allt...nästan





Förtrollad. Ränder i alla möjliga färgställningar gjorde det svårt att välja.


Nu har de två senaste inläggen varit negativa och tråkiga så nu behöver det bli lite roligt. Skärpning!
När jag var i Ulricehamn för att köpa tyg fick jag svårt att välja. Till att börja med gav de välfyllda hyllorna effekten att jag inte såg något för det var så mycket.

Efter att ha gått fram och tillbaka framför hyllorna lyckades jag i alla fall att urskilja de olika tygerna. Framför allt är det tygerna på nedersta bilden som fångar mig. Jag är extremt förtjust i ränder. Mest svag är jag för gråvitt, svartvitt och blåvitt. (Sistnämnda gäller även laget.) De på den översta bilden var i plysch och både materialet och mönstren lämpar väl sig bäst till barnkläder. Mellanbildens tygrullar är inte alls i min smak, men jag ville fånga ändå för att visa på mängden varianter.

Synd att jag inte tog en översiktsbild på hela butiken...

Nu behöver jag bara införskaffa en tvillingnål, fixa mönster och sen är det bara att sätta i gång! Får se hur det går. Lovar dock att redovisa framöver vad det har blivit av mina inköp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0