Idémaskinen igång

En kollega kallade mig för allkonstnär för någon vecka sedan. Det var nog något av det finaste att bli kallad. Så kände jag i alla fall. Han påpekade några av mina områden. "Du målar, skriver, fotar..." Även om jag inte skulle kalla mig själv för konstnär så är jag allt för medveten om min spretighet. (Den har en god vän sedan tidiga tonåren omtalat för mig. Spretigheten alltså.) Jag kan liksom aldrig bestämma mig för vad jag ska hålla på med. Ibland är det foto. Ibland musik. I perioder är jag fast i mina färger eller någon ny "bok" som jag skriver på. Eller varför inte flytta och inreda en lägenhet?!

Nu har jag nya tankar på gång igen. Min kära syster lät mig köpa hennes gamla symaskin till ett fantastiskt syskonpris. Än har jag inte haft uppe den för att provköra, men det kommer. För några inlägg sedan skrev jag att jag behöver åka till Borås och köpa tyg. Tanken var då att köpa möbeltyg. Nu är jag inne på (den och) helt andra banor.

Under kvällen har jag suttit och skissat på hurdana kläder jag ska sy. Grunden är en t-shirt. Kanske en vit med en rödvitrutig bröstficka. Eller en turkos med en blåprickig rand längst ned. Jag har många idéer. Tänkte lägga upp några av mina skisser, men det ska sägas att jag inte är särdeles bra på att överföra mina idéer till skisser när det gäller kläder. Inte för att jag är särskilt skicklig med symaskinen heller, men...

Nu är jag i alla fall grymt pepp på att komma igång. Det finns ett företag i Ulricehamn som lagerhåller trikåtyger. Förhoppningsvis kan de släppa in mig och låta mig handla lite. Och sen finns det en superaffär med tyger i Borås. Dit blir det ett besök nästa lördag. Då ska jag med relativt stor säkerhet även träffa en mycket god vän som jag inte sett på länge. Det blir gott.

Får se i morgon om mina bilder klarar dagsljuset. Hur som helst så väntar jag med att lägga upp den. Kan dock säga att mina storslagna tankar inte vet några gränser. Jag har kommit på ett namn till min kollektion samt satt priser på mina kommande t-shirtar. Haha!


Kommentarer
Postat av: Stina

Men guud, människa kan du SY också!! Härligt att du har användning för alla dina talanger. Först kan du måla det du ska sy. Sen kan du sy. Sen kan du fota det du sytt (kanske med lite snygg inredning i bakgrunden ;). Och sen kan du skriva om det i din blogg! Ett kreativt kretslopp. Eller nåt... :)

2010-02-10 @ 08:40:55
URL: http://stinaritar.blogspot.com
Postat av: sofie

Kan sy är en sanning med modifikation. Med tanke på att både mormor och farmor varit sömmerskor, min mamma syr, stickar och vävar och min syster är textildesigner så har jag rätt så mycket att leva upp till. I förhållande till dem har jag tummen mitt i handen när det kommer till att sy. Fast det struntar jag i och syr ändå!

Kreativt kretslopp...haha! Tjusigt.

2010-02-10 @ 10:36:51
Postat av: Lillkusinmartina

Jag vill också åka och köpa tyger!!!!

2010-02-18 @ 17:22:35
Postat av: Anonym

Göret. De e görsköj!

2010-02-19 @ 16:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0