Barnteckning



Idag var jag och en kollega iväg för att träffa konstnären Sixten Fransson. Det var en livfull 80-åring med många historier. Tyvärr hade vi bråttom. Det är värdelöst att ha bråttom när man träffar en människa med så mycket att berätta.

Bland hans konst fanns några tavlor som han "snott" från sina barnbarns teckningar. Han har förstorat dem och gjort dem till tavlor. Som den ovan. Flickan och hunden. Sixten sa att han sålt en för 7 000 kronor och av dem gav han barnbarnet en
1 000-lapp. Inte illa.

Jag gillar i alla fall den här tavlan mycket. Även de övriga "barntavlorna" han hade. De är härliga att se på både när det gäller färgen och motiven. Något att inspireras av även om jag förmodligen inte kommer att försöka mig på något liknande.

Kommentarer
Postat av: Sven-Åke

Sofie.

Lysande! Häftigt!

En gång för länge sedan hade jag ungefär samma funderingar.

Härligt med folk som bjussar på sig själv. Som Du.

Kom igen och jag lovar bjussa på mig själv om saker under min stund på jorden.



Nattis

2010-03-01 @ 14:20:23
Postat av: sofie

Kul att du hittat min blogg Sven-Åke! Och tack för fina ord :)

2010-03-01 @ 14:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0