Arbetet går vidare



Ansikte. Den här tavlan började jag att måla i december. Jag hade en ganska tydlig idé, men visste inte hur genomförandet skulle ske. Idag har jag äntligen tagit fram den igen.



Lockar. Så här ser den ut just nu. Den är absolut inte klar. Den där solen ska inte vara så framträdande som den är nu. Vill nog att den ska ligga mer i bakgrunden på något sätt. Min första tanke var att olika symboler ska placeras in i tavlan. Får se hur det blir. Det är både roligt och jobbigt med mitt sätt att måla. Jag vet liksom aldrig vart en målning landar.

Det bästa med det här är att jag tror detta betyder att jag är igång och målar igen efter två månaders uppehåll. Ett uppehåll som hängt ihop med flyttstök. Nu finns egentligen inte någon sådan ursäkt kvar. Ok, jag har fortfarande ingen lampa i arbetsrummet, men jag har dagsljus. Det är inte illa. Inte illa alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0