Kvällsmat



När jag lämnade jobbet strax efter 22.30 hade jag gäspat mig igenom de sista fem timmarna av passet. Helt galet trött efter den här helgen. Då blir man så där lagom glad när det ligger nästan en decimeter tösnö på bilen. Plus att jag var hungrig så magen skrek.

När jag kom hem insåg jag att jag inte hade så mycket att äta. Eller jo, om jag ville ha lagad mat fanns massor, men inget bröd eller annat lättillängligt. Men i vardagsrummet stod den där gula kartongen på pianot. Så nu har jag ätit choklad till kvällsmat. Det är lättillängligt. Och inte särskilt mättande. Dessutom mår jag illa när jag äter massa socker på tom mage. Synd.

Nu ska jag sova så det fort blir frukostdags. Då ska jag äta gröt. Kanske koka mig ett ägg också. Framför allt hoppas jag att jag kan sova ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0