Ovädersfärger

 
Den här bilden tog jag från mitt vardagsrumsfönster i Värnamo. Ett plötsligt skyfall drog över stan. Det var det som drog mig till fönstret. Jag har alltid fascinerats av extrema väder. Vid det här tillfället studsade regnet hårt i backen och luften blev alldeles dimmig.

Lika fort som himlen hade öppnats lika fort slöts den igen. Men så kom solen igenom i en liten, liten strimma som träffade huset tvärs över gatan och den här vackra färgkombinationen uppstod.

Jag rusade efter kameran. Skyns dova blågråhet mot den vindslitna gula husfasaden är fantastisk.



Färg. Kombinationen av färger kan få mig att stanna upp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastiskt vackert!

2009-11-12 @ 22:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0