Inspiration

Det här är från en gata i Majorna, Göteborg. Jag tycker så mycket om färgern på husen. Dessutom gillar jag kontrasten mellan de gamla träkåkarna och den nyare tegelklumpen i bakgrunden.

Majorna. Det här är från en gata i Majorna, Göteborg. Jag tycker så mycket om färgerna på husen. Dessutom gillar jag kontrasten mellan de gamla träkåkarna och den nyare tegelklumpen i bakgrunden.



Så länge jag kan minnas har jag varit kreativ. Jag musicerar, skriver, bakar, målar, lagar mat, fotar och fixar och donar mest i allmänhet. I vissa perioder långt mycket mindre än vad jag skulle önska dock. För att vara kreativ krävs det att mitt liv är i någorlunda balans. Jag har en djupt boende rastlöshet. Kan jag omvandla den till något praktiskt så kan jag få väldigt mycket gjort. Ibland tar latheten ut sin rätt och färgtuberna ligger orörda länge.

För att vara kreativ krävs det påfyllnad och näring. Näringen heter inspiration och det kan jag få av nästan vad som helst. Det är bara att se sig omkring. Jag kan fångas av en färg, formen på en bro, ett tonfall i ett samtal, en melodi eller ett löv på marken.

Sedan några månader har jag börjat samla på inspiration. Jag har alltid min lilla rosa pocketkamera i handväskan. Och har jag inte handväskan med mig får mobilkameran duga. Det är långt ifrån alla gånger som jag vet hur eller om inspirationen ska användas. Det är inte så viktigt har jag insett. Det kan vara rätt gött att bara bläddra bland bilderna. Jag får en skön känsla av bara det.

För mig är det viktigt att kreativiteten får synas. Det i sig ger en kick och energi att fortsätta. Därför tänkte jag att denna blogg ska bli som ett galleri där jag visar tavlor, saker jag fixat till och därtill en hejans massa bilder som ger mig inspiration.

Välkommen!


Kommentarer
Postat av: sara

åh, mysigt och spännande!

2009-11-10 @ 08:17:54
Postat av: Du inspirerar mig. Väntar på nästa.....

2009-11-10 @ 10:37:14
Postat av: maja

Den här bloggen vill jag ha mer av! Har lagt dig till listan med favoritbloggar :-)

Kram

2009-11-10 @ 19:09:31
Postat av: sofie

Härligt med reaktioner på en gång! Tack :)

2009-11-11 @ 09:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0