Framtida projekt


Projekt. Äntligen har jag ett alldeles eget sitta-och-dingla-med-benen-bord. Jag sitter där och dinglar lite då och då bara för att känna känslan. Stolarna är 74 cm höga. Härligt!


Det mesta som pågår i mitt huvud just nu är planering och funderingar kring kommande flytt. I januari lämnar jag min vackra tvåa med trägolv, bjälktak och walk-in-skafferi för en trea med plastmattor, litet kök och bråkiga grannar (enligt uppgift). Jag ser fram emot bytet mycket! Självklart har alla lägenheter sina för- och nackdelar. Min blivande lägenhet har balkong i väster och fransk balkong i öster, ett rum till och framför allt ligger den inte alldeles intill en ständigt trafikerad genomfartsväg. Det ska bli skönt att kunna sova när jag har sovmorgon.

Mitt blivande kök är ganska litet. På grund av att det "saknas" en kvadratmeter får det inte ens räknas som kök utan går som kokvrå. Därför har jag införskaffat bordet och stolarna på bilden. Trion är tillräckligt liten för att få plats utan att vara i vägen. Möblerna är för övrigt inköpta på en säljsajt på nätet. 700 kronor! Kalas. Dessutom fick jag dem levererade av en vänlig själ till kollega. (Tack!)

Jag är inte så förtjust i björk så jag har tänkt slipa träet och måla det vitt. Eventuellt kanske dekorationsmåla det också. Jag får se hur det blir.

En lustig detalj. På två sidor om bordet finns det krokar. Ja, varför inte. Man kanske vill hänga av sig i köket ...


Kommentarer
Postat av: sara

handväskhängare!

2009-11-11 @ 08:42:30
Postat av: Sofie

Ja, jo, men i ett kök! Men tillverkaren tänkte väl att deras möbler ska användas i alla sammanhang. Alltså även av bar- och restaurangägare.

2009-11-11 @ 09:18:29
Postat av: Kajsa

Jag skulle vilja hänga av mig i ditt kök : ) Vad som helst, mig själv till exempel!

2009-11-13 @ 17:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0