Målarprojekt












Konst? Ibland när jag går på utställning har jag funderat över vad det är som räknas till konst och vad som inte gör det. Har det med teknik att göra? Innehåll? Antal konstutbildningar? Namnet på den som håller penseln? Eller kan konst bestämmas av betraktarens ögon? För ibland är konst bara konstigt, slarvigt och illa gjort.

Med den här lilla kavalkaden ville jag testa mig själv. Hur snabbt kan jag göra en tavla klar och hur blir resultatet? Går det att skilja mellan det som är gjort snabbt och på det som tagit mer tid?

Generellt sett är jag snabb när jag skapar. Det har till stor del att göra med mitt usla tålamod och min rastlöshet. Att göra klart en stor målning på några timmar hör till vanligheten.

Mitt projekt var att så snabbt som möjligt färdigställa en tavla samt att fota processen och tavlans utveckling. Som synes blev det sex sekvenser och ett slutresultat som ger mig 70-talsvibbar.

Målningen är 20x20 cm och det tog cirka 30 minuter att åstadkomma den. Konst? Knappast. Men jag hade roligt.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Du är rätt duktig du.

2009-12-31 @ 01:44:16
URL: http://handling.blogg.se/
Postat av: sofie

Oj! Tack :)

2009-12-31 @ 10:03:13
Postat av: r b

intressant skapande ! tycker om ...

2010-03-12 @ 22:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0