Ljuskoppar eller skålar...?


Ljuskoppar. Nytt second hand-fynd. Eller nja, 20 kronor styck tyckte jag var lite dyrt för dessa.


I flera veckor har jag gått och kollat på de här i en second hand-buitk i Värnamo. Från början kostade de 25 kronor styck och eftersom jag inte visste om de skulle passa nya soffan tyckte jag det var onödiga pengar. Men så har jag ändå inte kunnat släppa tanken på dem så senast slog jag till. Då var de dessutom sänkte med fem kronor! Haha! Usch, låter som en snålänning, men det är mer att jag inte vill köpa saker som jag sen inte använder.

Från första gången jag såg de här blå tingen har jag sett dem som ljuskoppar. Dock har det förvirrat mig en aning att det mitt i dem är en liten grop, vilket gör att vanliga värmeljus inte står stabilt i dem. Hur som helst så kom jag på att värmeljus model större funkar och det var den tanken som fick mig att slutligen köpa ljuskopparna.

Kvinnan i kassa sa när hon slog in dem i tidninspapper: Vilka söta små skålar!

Skålar?

Det satte i gång mina tankar. Vad är det för ting egentligen? Det är ju 70-talsform på dem. De kan ha suttit i en krona av något slag. En "bräda" med hål i för fötterna.

Äh, jag har inte en aning. Nu är det ljuskoppar som matchar min soffa. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0