Rapport från Almakören

 
Det är i den här maffiga lokalen vi befinner oss i under körövningen - Annedalskyrkan. Akustiken här är verkligen inget man kan klaga på. Inte trevligheten eller utmaningarna heller. Igår kväll sjöng jag återigen skiten ur mina stämband och för ett tag kom det inte fram en ton. Jag har inte vanan inne att sjunga på det här sättet, men det är underbart!
 
För tillfället övar vi på ett tiotal låtar. Bland annat Sverige med Kent, Du gamla, du fria, Livets sår, I wanna dance with somebody (Whitney Houston) och Inbjudan till Bohuslän (Evert Taube). Det är körledaren själv, Simon Ljungman, som skrivit flera av arrangemangen. Just sådant är han enormt duktig på. Som körledare är han glad och engagerad och peppande, men samtidigt vet han vad han vill och han driver på framåt.
 
Vi sitter uppdelade i stämmor och då är det svårt att höra helheten. Framåt slutet får vi dock komma fram. Då står stämmorna mot varandra och så sjunger vi för glatta livet. Det är en härlig känsla.
 
Det kommer att bli ett par framträdande fram över. Det första tillfället verkar vara ganska snart. Den 16 april är det världssångardagen och som jag har fattat det kommer vi att stå och sjunga någonstans på Avenyn. Jag återkommer med mer info om någon skulle vara intresserad av att bege sig ut på stan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0