Sveriges bästa musik

 
För två år sedan var jag och M på P3 Guld-galan. Det var roligt, bra artister och en härlig upplevelse. Ändå köpte jag aldrig någon biljett förra året. Det ångrade jag bittert när kvällen för eventet närmade sig och biljetterna var slut. Då ville jag grymt gärna gå.
 
Efter att ha sett årets line up kände jag mig mer eller mindre tvungen att gå. Jag visade artistlistan för min vän J och hon hakade genast på. 
 
Det är en ganska speciell grej, eftersom galan både direktsänds i radio och spelas in för SVT som visar galan en timma senare. Alla bara gör vad de ska. Det finns inget utrymme för improvisation. Samtidigt är det väl det som är tjusningen.
 
Uppträdade artister: Loreen, Alina Devecerski, Ikona Pop, Norlie & KKV, Ghost, Johnossi, Gnucci, Timbuktu & Damn! och Linnea Herniksson. Kan inte uttala mig om Ghost, men de andra är jag säker på att de kommer att leverera i toppklass.
 
Som ni ser - biljetterna är kirrade. Jag är på plats när Sveriges bästa musik ska hyllas. Nu är det nedräkning som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0