Designklassiker på väggen


 
Borås Tapeter har skapat en tapetkollektion tillsammans med Ljungbergs Textil där klassiska mönster av Arne Jacobsen, Sven Markelius, Karl Axel Pehrson och Stig Lindberg, fyra av 1950-talets främsta formgivare, har använts. Kollektionen heter Wallpapers by Scandinavian designer.
 
Totalt finns 36 olika tapeter och här visar jag några av mina favoriter. Vill ni se fler mönster får ni kolla på Borås Tapeter. Det är så klart tapetföretaget som äger bilderna jag har publicerat.
 
Den översta till vänster och den nedersta till höger skulle jag verkligen kunna tänka mig att ha hemma. Den senare skulle dessutom passa utomordentligt i mitt vardagsrum, men priset per rulle är 629 kronor så det lär inte bli någon ny tapet hos mig ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0