Musikterapi

När jag hade kommit hem och ätit igår slog jag på datorn i vanlig ordning. Efter att ha knappat in på mina olika sidor på webben blev jag så himla trött och surret från datorn störde mig kopiöst mycket. Jag loggade ut och stängde av. Släckte lampan i taket och hämtade min gitarr.
 
Låg på rygg i soffan i totalt mörker och plinkade och sjöng. Vid sju slog jag på tv:n. Då är det nyhetstimman i SVT1 och den brukar jag försöka se. Åtminstone första halvtimman som delas av kulturnyheterna och de regionala nyheterna. Längre än så kollade jag inte igår.
 
Jag plockade fram mina lurar och kopplade in dem i telefonen. I en timma låg jag och lyssnade på massa bra musik och sen gick jag och la mig. Lyssnade en stund till och sen somnade jag. Bra terapi det där. Mörkt rum och musik som fullkomligt väller in i skallen.
 
Det hann nog bli nio timmars sömn i natt. Jag vaknade några gånger, men lyckades somna om. Ändå var det skitsvårt att komma upp i morse. Jag missade två tv-program igår som jag hade velat se. Får se dem när jag kommer hem idag och sen ska jag nog lägga mig minst lika tidigt som igår. Den här tröttheten som har kommit över mig måste bort. Vila och sova är enda medicinen för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0