All denna musik


Foto: Selest.
Bandet kommer med nytt album i månadsskiftet mars/april och snart kommer turnédatum ut. Jag ska definitivt höra dem!


En av sakerna som jag har längtat efter med att bo i Göteborg det är lättheten att gå på konsert. I Värnamo var musikutbudet inte särskilt stort och jag åkte ofta (och helst) till Göteborg för att gå på konsert. Förutom konsertbiljetter kostade resan och så skulle det fixas boende. Aldrig spontant och många gånger ganska dyrt.

Nu har jag suttit och bläddrat igenom vårens spelningar som ticnet säljer biljetter till. En del kände jag till sen tidigare, men det blev även några nya att putta in i kalendern.

Det känns skönt ändå att ointresserat bläddra förbi punkter som Madonna, Bruce Springsteen, Kent, Lars Winnerbäck och de stora arenorna och scenerna för att istället rikta in mig på det mer intima musikmötena med Jonathan Johansson, Loney Dear, SeLest, Sophie Zelmani och Caotico.

Varför? Det är den musiken som tilltalar mig mest. Det gör mig glad, eftersom det är den typen av spelningar jag uppskattar. Att få möjlighet att komma nära. Att känna musiken från scen och inte bara från högtalarsystemet.

Inte sagt att jag kommer att gå på alla dessa spelningar, men de ligger i min kalender och en påminnelse kommer att pipa till när det närmar sig. Eftersom biljetterna inte kostar mer än 200 kronor (bara en var dyrare) är det inte svårt att ha råd även om beslutet blir spontant.

Inte att förglömma! På mitt kylskåp sitter en biljett till Lalehs konstert i Scandinavium. Det blir min "stora" spelning den här våren och som jag ser fram emot den! Det kommer att bli fantastiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0