Polkagrisrandigt fyndmaterial



Igår efter jobbet stack jag till Jönköping. Dels skulle jag till Ikea för att inhandla några nödvändigheter och dels skulle jag till min kusin som fyllde år. Eftersom jag stampade på gasen så hann jag även till Erikshjälpen vid Solåsen. Det är min favoritloppis. Till min glädje hade textilavdelningen utökats sedan jag var där sist. Sakerna på bilden var vad jag kom därifrån med. Åtta dragkedjor; 5 kronor styck, åtta trådrullar för 25 kronor totalt och två tygstycken på 1x1,5 meter för 20 kronor. Helt fantastiska priser. Trådrullarna hade så himla bra färger också. Användbara. Även dragkedjorna var i bra färger; marinblå, vita och grå. Det randiga tyget ser rött ut, men färgen drar åt hallon. Alltså något åt rosa. Väldigt tjusigt.

Nå. Sy något och visa upp då! tänker väl ni? Jo, så tänker jag också. Jag har inte haft riktigt tid till att sy och sist jag sydde blev jag så himla besviken (för det blev inte som jag ville) så jag tappade modet lite. Men när jag har fått ordning på mitt nya arbetsrum hoppas jag komma igång igen. Tygerna är så billiga att det inte borde göra något om jag misslyckas, men eftersom tygerna är så fina vill jag gärna göra något bra av dem. Låt mig återkomma!

Jag fick ganska många reaktioner från olika håll på mitt förra inlägg. Det var roligt! Drömmar för oss framåt!
Trackback
RSS 2.0