Bilder från en skogstur



På min tur i skogen igår fotade jag en hel del. Tänkte dela med mig av några fler bilder. Som jag redan beskrivit var det en tät skog som jag rörde mig i, men här och var öppnande den sig i små gläntor. Här är en sådan.



Jag såg inte mycket blåbär, däremot fanns det väldigt mycket lingon. Jag smakade på ett, men det var inte riktigt moget än.



Jag trodde att jag hade sparkat till en sten eller något annat som fick ett brunt och blött löv att flyga upp i luften. När det rörde sig likadant igen utan min inblandning insåg jag att det var en padda. Den var otroligt stor när den sträckte ut sina ben. Säkert tio-tolv centimeter. När jag sen ville fota den satt den blixt still trots att jag körde upp kameran i ansiktet på den. Typ fem centimeter ifrån för att få den här bilden. Stackars groda. Sen lämnade jag den i fred.



I den här gläntan stod en knäckt unggran.



På ett fallet träd hade något trädätarkryp gått lös. Jag tycker det är otroligt vackert, men förmodligen dödshot för trädet i fråga. Men detta hade redan fallit så det var bortom räddning.



Mossan växer på en tunn liten kvist. På kvisten nedan växte två andra sorter mossa. Det såg väldigt lustigt ut.



Mitt inne i skogen kom jag ut på en äng full av blommande ljung. Det var fantastiskt vackert. Den där promenaden kommer jag att minnas och njuta av ett bra tag. Jag borde verkligen ta mig ut i skogen oftare. Det är väldigt härligt.


Kommentarer
Postat av: Maja

Vackra bilder i detta och föregående inlägg. Blir själv sugen på en skogstur :-)

2011-08-20 @ 10:59:54
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Tack! Vad glad jag blir för att du gillar bilderna :)

2011-08-21 @ 23:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0