Tid att jobba

Idag ska jag återgå till jobbet efter att ha varit ledig sen den 18 juli. Det känns som en hel evighet. Jag var inne på redaktionen i fredags. Det blev som en liten mjukstart. Vissa av kollegorna har man ju inte sett sen början av sommaren så det blir roligt att träffa dem igen.

Den här semestern har jag inte kollat min jobbmail en enda gång. Precis som det borde vara, men det kan vara rysligt svårt att låta bli. Som de första dagarna, då ville jag gå in och kolla. Det ska bli intressant att se hur många mail som väntar på mig. Säkert inte så många.

Semestern har varit väldigt bra. Lugn och innehållsrik. Jag har träffat många vänner och fått vara mycket på västkusten. Jag har inte tänkt på jobbet särskilt mycket, mer än när jag har läst tidningen. I natt kom det dock. Jag stressdrömde om jobb jag skulle på, att jag inte fick tag i fotografen och att jag lyckades missa inbokade intervjuer. Fruktansvärt!

Får innerligt hoppas att min första jobbdag inte alls liknar drömmen.

So long semestern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0