Paus från verkligheten



Jag har tillbringat helgen hos mina föräldrar. Det är som ett instick i verkligheten. En paus från det vanliga livet. Tid att vända ut och in på tankarna. Skönt. Igår kväll gjorde vi varma mackor med kantarellstuvning på. Underbart gott!

Idag åt vi det som synes på bilden ovan. Stekt halloumi, färsk pasta, sås och grönsaker. Busigt enkelt och väldigt smarrigt. Självklart åt vi inte bara. Det blev en väldans massa snack och funderingar också.



Efter dagens middag åkte vi till Missionskyrkan i Ulricehamn där det här gänget bjöd på musikalen "Händer". Den handlade om att vi med våra händer kan göra både gott och ont.

Innan jag åkte hem hälsade jag på syrran och hennes familj. Busade och kastade boll med krabban. Syrran bjöd på råmjölkspannkaka. Fantastiskt gott! Vet inte när jag åt det senast. Det är många år sedan. Syrran hade rensat garderoben så jag fick med mig två koftor och en jeanskjol hem. Kalas.

Jag känner mig rätt sleten, men jag hoppas innerligt att jag vaknar med hyfsad energi imorgon. Jag har så himla många saker jag vill göra. Bland annat har jag mer än en handfull syidéer varav den blommiga kjolen nog ligger först i kö att få till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0