Mitt i veckan!



Det var med stolthet jag sprang till lådan i morse och kunde plocka en nyhetstidning med mig upp till frukostgröten! Så här ser den första Värnamo Nyheter Mitt i veckan ut. En 32-sidig tabloid full av nyheter. Och den har jag varit med att göra. Historiskt! Värnamo Nyheter är därmed en femdagarstidning med utgivning måndag, tisdag, onsdag, torsdag och lördag. Inte illa alls.



Premiärnumret blev över förväntan bra, tycker jag och nu kan det bara bli bättre. Både innehållsmässigt och redigeringsmässigt. Att göra en tabloid är ett helt nytt sätt att tänka i förhållande till broadsheet som ordinarie VN är. Därtill är det helt nya redigeringsregler att förhålla sig till. Kul och utmanande. Det är nästan så att jag redan längtar till onsdag om en vecka när nästa Mitt i veckan kommer.

Det är underbart kul att vara journalist. Allra mest när man får vara med i positiva förändringar. Länge leve papperstidningen!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Coolt! Jag förstår att du är stolt : )

2010-10-27 @ 14:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0