Webshopping



Jag berättade för några dagar sedan om sajten Prylodesign och att jag hade spanat in textilier där. Det är en kvinna som heter Maria som driver sidan. Hon bor i Stockholm och jagar efter saker från 50-, 60- och 70-talen som hon sedan säljer. Igår kom paketet med varorna jag beställt. Mest förälskad är jag i gardinerna som jag strök och hängde upp med detsamma.

Först hade jag tänkt att ha dem i vardagsrummet, men jag kände att de blev lite för dominanta. Därför fick det bli sovrummet för dem istället. Eftersom jag har fönster mellan sovrummet och vardagsrummet kan jag ändå sitta i soffan och titta på dem.



Både färgerna och mönstret är makalöst vackert.



Jag köpte också detta tygstycke, dessvärre blev jag lite besviken över kvaliteten på tyget. Jag hade upplevelsen att det var mer struktur och styrka i tyget. Det mäter bara 44 cm på bredden men två meter på längden. Vet ännu inte vad jag ska göra med det. Kanske hänger det som en panel i vardagsrummet eller så kanske det blir kuddar. Jag får känna efter och fundera på saken.


Kommentarer
Postat av: Maria/Prylodesign

Det blev ju jättefint med gardinerna :)

Önskar dig en trevlig första advent!

//Maria/prylodesign

2010-11-28 @ 09:26:00
URL: http://prylodesign.blogspot.com/
Postat av: Maja

snyggt!

2010-11-28 @ 18:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0