Vid din sida

Vid två tillfällen idag har jag i olika sammanhang hört låten "By your side" med Sade. Den är med på albumet Lovers Rock som kom 2000. Redan då var jag helt tagen av låten. Jag lyssnade på den om och om igen. Jag plankade den och sjöng den åtskilliga gånger och ackompanjerade mig själv med pianot. Innan idag var det längesen jag hörde låten.

Christer i P3 hade tema Älskad och saknad. Folk fick ringa in och berätta om sina minnen av någon som har dött. Jag brukar inte lyssna på Christer, men satt som fastklistrad vid radion. Alldeles efter att en person berättat om sitt minne av en kär människa som gått bort spelades Sades låt.

Det var oundvikligt att gråta. Samma känsla när jag återigen fick höra den ikväll. Då på tv och tv 3:s nya program 24 timmar. (Vilket i sig var rätt pinsamt, men det kan bero på att Pernilla Wahlgren var så uppenbart betagen av Marcus Schenkenberg.)

Videon är minst sagt knasig, men låten är fantastisk.

(Egentligen skulle detta varit ett helt annat inlägg, men av någon anledning kan jag inte ladda upp mina bilder...)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ah. Vi tömde våra tårkanaler i synk. Och jag har lyssnat på Sade hela eftermiddagen. Stor varm kram till dig och din fina blogg.

2010-11-10 @ 22:14:10
Postat av: Sofie

Ja, det gjorde vi :)

Kram kram

2010-11-10 @ 22:28:27
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0