Julprylar med känsla



Härom dagen premiäröppnande Erikshjälpen sin nya utvidgade butiksdel. Där såldes vintersportsaker och julsaker. Jag var där för det sistnämnda. Jag har tidigare år inte varit så förtjust i att julpynta, men i år har jag bestämt mig för att ändra uppfattning. Att jag ska leta på second hand är för att väldigt mycket av det julpynt man kan köpa är så himla pråligt och plastigt. Jag vill ha mer rejäla saker, prylar med själ.

Jag hittade den här ljusstaken. Först tyckte jag att den var ful, sen tänkte jag att näe, det är den inte alls det. Den är fulsnygg. Och så stoppade jag ner den i min korg. Där i hamnade också duken. Fintfint! 25 kronor för båda. Vill jag ha andra julsaker nästa år lämnar jag tillbaka dem och köper andra. Kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0