Maskiner?!



Det här är ett blogginlägg om maskiner. Tvättmaskiner. Kanske inte det mest vanliga att skriva om. Vi har nämligen fått två nya i vår tvättstuga. Och med det jag ska berätta nu önskar jag att jag hade bild på de två gamla. För maskinerna som stod här innan var två monster. Trots att de såg ut att komma från 70-talet så måste de varit mycket nyare för en 40-maskin tog bara 45 minuter.

Alla gånger som jag använde de gamla maskinerna önskade jag, hastigheten till trots, att vi skulle få nya maskiner. För det var det här med centrifugeringen. I de gamla maskinerna var tvätten blöt när man tog ut den och det var ingen idé, märkte jag, att ens använda tumlaren. För hur mycket jag än tvingade tumlaren att snurra runt så blev inte tvätten torr. Den blev inte ens torr i det effektiva torkskåpet så jag fick alltid hänga tvätten runt om i lägenheten.

Så, ännu en önskan som slagit in alltså! Det gäller att komma ihåg vad man önskar sig för då kan man få all anledning att av flera skäl glädja sig. Nu ska jag ner och tömma maskinerna på välcentrifugerad tvätt. Att den är det vet jag, eftersom jag redan hunnit testa en omgång.

Just det! Självklart är de nya maskinerna ännu snabbare. De väger tvätten och tiden tar därefter. En inte alltför stor vanlig 40-tvätt tar 35 minuter. Ok.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag vet! Jag vill också ha en sådan tvättmaskin men Mattias säger att det är löjligt i ett vanligt hushåll. Men varför skall inte jag få det bästa? Jag tvättar ju ändå... Nåväl, när önskemål har slagit in, då måste man fira! Så man säkert har tur igen. Ett glas vin, en härlig promenad eller kanske läsa en bok fast man inte hinner : )

2010-05-14 @ 13:13:29
Postat av: sofie

Bra maskiner underlättar livet, helt klart! Och fira gör jag väl genom att krypa riktigt långt ner i soffan... :)

2010-05-14 @ 19:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0