Guldkorn från 2010

Januari

Året började rätt bökit. Den 4 januari flyttade jag in i min nya lya. Hela familjen var med och hjälpte till, vilket var saligt gott. Vet inte hur jag skulle klarat av det utan dem.



Bökigare skulle det bli, eftersom jag bestämde mig för att jag inte klarade av att leva med gula väggar. Det blev ommålning och ett resultat bättre än jag vågat hoppas på.


Februari

Hela februari gick jag och längtade efter våren. Det är nästan det enda jag minns av denna kalla månad.



Visserligen fyllde jag år. Men det brukar försvinna snabbt förbi. Jag, bästa Magdalena och hennes Viktor gick till Konserthuset i Jönköping för att höra Loney Dear tillsammans med Sinfoniettan. Makalöst, fantastiskt och stort som bara den. En kväll att minnas.

Mars

Magdalena och en vän till henne slog på stort och ordnade en poesifestival i Jönköping. Som huvudnummer hade de bokat Bob Hansson. När jag tänker tillbaka på arrangemanget blir jag imponerad. Utan ett öre lyckades dessa företagsamma kvinnor att skapa verklighet av sin gemensamma dröm.



I pausen spelade Nina Ingemarsdotter och jag körade. En ära och en liten dröm i uppfyllelse för mig.


April



Finaste Linda och hennes Peter fick denna lilla dockan - Alina. I april tog jag bussen till Södertälje för att hälsa på dem. Typiskt nog glömde jag min kamera och fick använda mobilen istället.


Maj

Denna vårmånad bjöd på inte mindre än två bröllop för min del.



Först ut var min tonårsvän Markus som äktade sin Erika. Ett riktigt roligt bröllop med dans långt in på småtimmarna.



Magdalena och jag stack till Prag över en långhelg. En resa med många härliga upplevelser och mycket god mat.



Helgen efter Pragresan gifte sig min syster Elin med sin Andreas. Också detta är fantastiskt roligt bröllop med mycket dans.


Juni



I juni firade vi morfar och mormor som båda fyllt 85 år. Jag fick också för första gången träffa min kusin Ester, vars namn är efter morfars mamma.


Juli

Juli bestod mest i att jobba, jobba och jobba. Dessutom var jag nattchef så det var ganska slitigt. Extra skönt när det blev dags för min semester sista veckan denna sommarmånad.



Jag inledde den med att tillbringa några dagar i Göteborg hos syster Elin med familj. Skruttan ville absolut sitta i mitt knä och äta. Inte mig emot.


Augusti

Semestern fortsatte.



Jag bodde några dagar hos min syster Kajsa i Ulricehamn. Krabban och jag kom varandra allt närmare.



Årets Way out west blir för mig mest ihågkommet för alla vänner jag träffade. Musiken fick hamna i andra hand.



Tack och lov för min moster! Hennes familj har hus på Hönö och jag fick komma dit och bo några dagar. Underbart!



Noomi var hemma och vi fick möjlighet att ses en sväng i Göteborg.



Trots att jag var kanonförkyld fick jag följa med detta gäng till Grebbestad några dagar. Vi mös i stugan och åkte ut för att fiska. Det blev inte bara makrill på kroken, vi fick också se en och annan säl.


September



De här härliga snubbarna plus ett gäng till kom hem till mig på kräftfest. En kväll att minnas! Det blev många goa skratt där.



Skogen kryllade av svamp. Fantastiskt att plocka. Mindre kul att rensa...


Oktober



Jag hämtade min bil som jag köpt i Borås. Sann lycka att byta upp sig sex år!



Pappa fyllde 60 år och gubbarna samlades utanför garaget. Så oväntat!


November



Johan mötte upp mig och Linda i Göteborg för ett restaurangbesök. Därefter gick jag och Linda för att höra Håkan Hellström i Scandinavium. En makalös konstert.



Det blev ett besök i Halmstad där jag träffade Johan och Nils.



Första advent kom familjen till mig på middag. Alltid gott att få ses.


December

Kalla, kalla december och jag kunde konstatera att hösten gått fort och smärtfritt.



Jag åkte till Nina i Göteborg och gick på Jul på Liseberg. Nina slog till på en stjärnvinst.



Julen tillbringades hos föräldrarna i ett snöklätt och iskallt Nöre. Nya syskonfoton togs.

Med detta sagt och berättat kan jag konstatera att 2010 blev ett bra och. Med det vill jag önska alla bloggläsare ett riktigt gott nytt år!

Än är inte året slut ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0