Lucka 13 - ordning



Jag trivs väldigt bra hemma hos mig. En vän som var på besök igår sa att det ser ut som att någon bor här, någon som tycker om att bo här. Precis. Så är det. Allra mest trivs jag när det är ordning och städat. Dessvärre är det inte vanligheten. Jag är väldigt stökig av mig. Lägger saker var som helst och inte på sina rätta platser. Det kan samlas en veckas tidningar på en stol i vardagsrummet fast det är hur lätt som helst att bära dem till köket och lägga dem i insamlingskassen.

Där är något jag borde fixa för att skapa ännu mer ordning - en "gardin" för insamlingshörnan. Den ser inte så trevlig ut. Däremot är jag väldigt nöjd med mina nya köksmattor. Det är ganska opraktiskt med mattor i köket. Framför allt när man är så skvättig som jag kan vara när jag diskar och lagar mat ... Saken är den att plastmattan är gräsligt sliten, med märken och fläckar som inte går bort hur mycket man än gnubbar på dem. Det avgjorde saken.

Vännen som var med när jag köpte mattorna sa att de var som Pippi Långstrump, vilket passar mig ypperligt. Jag är väldigt förtjust i dem.

Nu har jag ordning i hela lägenheten och jag har dessutom tvättat idag. Det är en skön känsla att gå från rum till rum och se att inga måsten finns. Alla är redan gjorda. Det är då som jag har som mest energi till att vara kreativ. Är det reda på torpet kommer inspirationen. Men idag ska jag spara målandet till kvällen. Jag får nämligen besök och vi ska måla tillsammans. Får se hur det blir. Jag har inte målat i sällskap på flera år och då hade jag svårt för det, men det har ju hänt en del med mitt måleri sedan dess så jag hoppas att jag kan släppa loss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0