Favoriter på Wow

Om en dryg vecka är det dags för Way out west i Göteborg. Det är årets grej för min del. Tänk en helg i bästa stan plus mängder med spännande och bra musik. Toppklass. I år är det inte så många klockrena bokningar för min del, men när man tittar på spelschemat som kom idag så är det nog bra för faktiskt blir det inga krockar för min del. Nu börjar det liksom bubbla i kroppen. Spelschema. Nära nu. Vad fint det ska bli.

När det gäller klubbspelningar är det inte så många som jag kommer ta mig till men Steget är ett måste. De lirar i Annedalskyrkan klockan 21 på torsdagen. Tror det blir perfekt med kyrkans akustik för deras musik.



På fredagen kommer jag att lyssna på Jens Lekman, förmodligen Paul Weller, Wu-Tang Clan, TSOOL med Göteborgs symfoniker + hemliga gäster (!), Miike Snow och M.I.A. Det sköna med festival är att man alltid kommer att höra sådan man kanske inte hade tänkt sig och att det man hade tänkt sig visar sig vara en miss. Om det senare händer är det bara att gå till en annan scen.



På lördagen kommer jag eventuellt höra Shout out Louds, definitivt Mumford & sons, Anna Ternheim och Håkan Hellström. Därtill vill jag höra Marina and the Diamonds, The Chemical Brothers och La Roux. Sistnämnda är måste. Där blir också den enda egentliga krocken för mig eftersom Chemical Brothers börjar bara en halvtimma innan La Roux.



Jag längtar enormt nu. Förutom alla fantastiska spelningar som väntar ska det bli underbart att träffa massa goa vänner som man inte sett på länge. Framför allt ska det bli sjukt kul att träffa Kom igen, Linda.

Här är hela spelschemat.

Kommentarer
Postat av: dybban

Nice! Hade helt missat det där första bandet. Segt att jag kanske inte hinner till götet förrän fredag bara. Men vi hörs!!

2010-08-10 @ 16:36:54
Postat av: Sofie

Ja, de är riktigt bra. Faktum är att tjejen är en gammal klasskompis till mig, men vi har ingen kontakt längre. Kul dock att det går bra för henne :)

Det ska bli gött att träffa dig!

2010-08-10 @ 18:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0