Saker jag önskade mig

I morgon börjar jag mitt nya jobb. Det ser jag fram emot mycket. Självklart tjänsten i sig, men jag ser fram emot att lära känna verksamheten och kollegorna. Jag kommer ju inte lära känna alla. Det är nämligen omkring 350 fastanställda, 150 timanställda och cirka 120 volontärer. Men förhoppningsvis kommer jag att lära känna de flesta som sitter i samma hus som jag. Jag skulle tippa att det handlar om 30-40 personer någonting.
 
Om jag backar bandet en bit så har det funnits saker jag har önskat mig och jag tänkte rada upp dem här:
 
- arbeta i en icke vinstdrivande verksamhet
- sitta nära Järntorget
- arbeta med något som känns meningsfullt
- jobba med kommunikation (information, sociala medier mm)
- låta mitt sociala engagemang bli praktisk handling (om än så indirekt)
- arbeta på Stadsmissionen
- ha ett arbete där jag möter människor (andra än kollegor)
- arbeta kreativt och problemlösande
- arbeta med tidning/skriva artiklar/fota
- bygga relationer
- arbeta i team
- nå en viss lön innan en viss ålder
 
Antal punkter på listan som stämmer in på mitt nya jobb: ALLA!
 
Det brukar sägas att man ska vara försiktig med vad man önskar sig för att man kan få det. Det sägs som en varning för att man kanske inte till fullo förstår konsekvensen av sitt önskande då det kan tillkomma massa negativa följder. Jag skulle vilja säga att vi måste våga drömma mer. Vad vill du ha? Vart vill du nå? Hur ska du komma dit? Hur många steg är det dit och hur lång tid är du beredd att vänta? Gör en plan. Börja gå. För vet du...man kan få precis det man önskar.
 
Jag vet ännu inte vad allt detta kommer att innebära för mig, men jag vet att jag får det jag vill ha. Jag vet också att jag har tagit mig dit av egen kraft, på egna meriter. För att jag har vågat drömma, jag har haft en plan, jag har tagit strategiska beslut och jag har vågat chansa. Den vetskapen i sig ger en häftig kraft och kick för självförtroendet.
 
Nu är jag så pepp på att börja mitt nya jobb!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0