Fredagshäng

 
I fredags hämtade jag de här två från förskolan. Att det pissregnade hejdade dem inte från att vilja leka sig hela vägen hem. Helt ok för moster också.
 
 
Det var idel glada miner från dem och massa busiga upptåg. Lilla fröken ställde sig bland annat och slickade på ett fönster. På insidan satt en kvinna och två män framför sina datorer. De fick sig ett riktigt gott skratt. Så även vi.
 
 
Den uppmuntran satte fart på kreativiteten. Sen skulle varje stolpe kramas och slickas och varje människa innanför ett fönster få sig en vink. Det tog en bra stund att komma hem. En promenad som kanske skulle tagit en kvart tog snarare 45 minuter.
 
 
Väl hemma skulle jag fixa middag och tjejerna plockade fram ritgrejerna.
 
 
Efter maten kom en godisskål fram. Att ta en godis och att ta en näve godis är ungefär samma sak för vissa.
 
 
När lillasyster sedan skulle nattas fick jag och Skruttan en stund för oss själva. Vi kröp ihop i soffan, lekte med varsin mobil och snackade lite. När så det var läggdags även för henne fick jag och min syster tid att prata. Det blev ganska mycket jobbprat då vi båda står inför nya utmaningar på olika sätt. Bra eftermiddag. Bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0