Risk för lappsjuka samt inbjudan

Jag är väldigt social. Jag har stora sociala behov. Jag står gärna i centrum (om jag själv får bestämma när och hur). Jag har samtidigt ett stort behov av att vara ensam. Att stänga in mig och vara ifred. Jag behöver både det sociala och ensamheten, balansen mellan dem. Jag fick nyligen reda på att det finns ett ord mitt på skalan mellan extrovert och introvert. Det innebär att man är varken eller och både och. Ambivert. Jag är ambivert.
 
 
En god vardaglig balans är att ha bra kollegor som man kan vara social med på jobbet och att sedan gå hem och vara för sig själv. Det är också att ha en helg totalt fullbokad av sociala aktiviteter och sedan en och annan som är helt tom. Det händer att jag gått hem från jobbet en fredag och inte lämnat lägenheten, inte pratat med någon förrän måndag morgon då jag gått till jobbet igen.
 
Om det går för lång tid utan att jag får vara för mig själv ordentligt så mår jag dåligt. Likaså om jag inte får det sociala hålet tillräckligt fyllt. Jag undrar hur det ska gå nu när jag kommer att vara arbetslös. Det kommer nog att bli en del ensamhet. Tänk om jag blir galen fullständigt! Alldeles för lite social stimulans.
 
 
Nä väl. Det ordnar sig nog. Men hör upp för detta är en inbjudan! Vill du komma förbi? Jag kan nog ordna fika. Kakorna på bilderna har jag inte bakat nu, men jag kanske slänger ihop något att ha förberett i frysen. Du hittar mig förmodligen iklädd målarskjorta, men även från penslarna behöver man en paus. Hör av dig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0