Gör om, gör rätt

Jag fullföljde gårdagens idé och gick min pw innan frukost idag. Det är nog bra att få igång cirkulationen ordentligt innan jag sätter igång och målar. Även om jag försöker tänka mig för är målandet ett monotomt arbete. Jag känner värk från skuldran idag trots att jag var försiktigt igår och trots att jag målade mer med svamp än med pensel.
 
 
Igår grundade jag ju tre tavlor. Den ena såg då ut så här. Jag gjorde inte så mycket åt den förrän i slutet av dagen då jag öste på med mer färg.
 
 
Jag tog aldrig någon separat bild på hur den såg ut efter det, men det är den som står till höger på stolen. Vad ska jag säga...jag fastnade. Gillade inte.
 
 
Jag gjorde som jag brukar. Jag målade över den igen. Ny vit bas. Det roliga är att den här hade ett motiv i gul-orange-röd skala innan jag grundade om den igår. Tredje gången gillt.
 
 
Och så blev det så här! Inte alls likt något jag målat tidigare, men jag är skitnöjd med den. Jag satt till och med och skrattade när jag målade. Det var som att upptäcka en ny sida av mitt måleri. Jag har nog aldrig målat något med så lite färg förut. Ändå är det precis samma färgskala som jag oftast rör mig på. Plus att jag har färgskvätt på. Jag skulle ha mer vitt och den vita färgen började ta slut. Klassisk ketchupprutt. Jag behöll den, för det gjorde något med målningen som jag gillar.
 
Det bär mig alltid emot lite att visa foton av mina målningar. Dels för att min kamera inte läser ut färgerna så att jag blir nöjd och dels för att målningar ska ses live. Så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0