Blanda själv

 
Jag blir alltid så irriterad när jag läser på innehållsförteckningarna till olika saker. Till exempel tacokryddpåsarna. Det är ämnen i som jag inte vet vad det är och som jag tänker inte behövs. Smakförstärkare eller medel som gör att kryddorna inte klumpar sig. Hur illa det nu skulle vara med kryddklumpar. De löser väl upp sig i färsen om man blandar bra.
 
 
Jag gjorde som jag brukar. Jag rotade rätt på de viktigaste kryddorna för att få till en bra tacosmak och så blandade jag själv. Fördelen, förutom att slippa onödigt innehåll, är att man kan förstärka de smaker man tycker är extra goda. Spiskummin, oregano, salt, chili, vitlök...vad som helst.
 
För att slippa matos i morgon när jag kommer att ha gäster hela dagen har jag förberett köttet idag. 3 kilo nötfärs har jag stekt. Urk, vad det luktar... Jag äter ju vanligtvis bara fågel och fisk. Lukten av kött som tillagas är verkligen inte min favorit. Det är helt ok att smaka för att få fram rätt kryddning, men övrigt låter jag oftast bli att äta mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0