Att inte orka upp

Så kom allt ikapp mig. All överenergi som jag kramade ur mig själv i januari. Tröttheten. Igår hade jag väldigt svårt att komma ur sängen. Jag var på väg vid 10.00, men det dröjde till 13.15 innan jag slängde benen över kanten. Då endast för att jag var tvungen att ta mig till arbetsförmedlingen igen. Den här gången till kulturenheten där jag eventuellt ska vara inskriven. Jag har varit i kontakt med AF två gånger och är redan så våldsamt trött på det, men jag återkommer någon annan gång om varför.
 
 
För att faktiskt komma iväg lovade jag mig själv en semla på ett fik efter besöket på AF. Det var en väldigt god semla. Jag satt och tjuvlyssnade på världens sämsta anställningsintervju medan jag fikade. Mannen som intervjuade pratade till 96 procent och till 40 procent om saker som inte hade med arbetet att göra utan honom som person. Det verkade ändå vara en seriös tjänst, men kvinnan som blev intervjuad fick knappt prata om sig själv alls. Jag hoppas hon tackar nej...
 
Sen var jag egentligen bara hemma och vände för på kvällen passade jag mina systerdöttrar. Så himla gott att hänga med dem. Tvååringen hade svårt att komma till ro så jag fick sjunga en halvtimma för henne innan hon somnade, men det är bara mysigt. När stora tjejen sedan skulle lägga sig satt vi och bara gosade en lång stund samtidigt som vi fantiserade om vad vi skulle vilja lära en papegoja att säga. Det blev en del trams och skratt.
 
Jag vaknade tidigt idag och kände mig mycket piggare och mer lustfylld än igår, men nja. Jag orkade inte gå upp ändå. Tror klockan hann bli efter 14.00 innan jag kom upp och åt frukost. Jag hade ändå inga planer för den här dagen så det kändes helt ok att slösa bort den. Sen kom ett sms med en inbjudan till middag ikväll! Jag gillar att ha saker inbokade, men det är något speciellt med det spontana. Man hinner inte ha några föreställningar alls. Det är gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0