Vägen till jobbet


Alltså Göteborg! Älska! Det här är min nya väg till jobbet. Över vattnet från Lindholmen till Rosenlund. Till Lindholmen tar jag buss. Det är visserligen bara två hållplatser, men det tar en kvart att gå. Än har jag inte fått in det i min morgonrutin. Från Rosenlund på andra sidan tar det tio minuter upp till jobbet.
 
Att åka över älven är fantastiskt och jag önskar att resan tog längre tid än sina fyra minuterna. Det är ju så vackert att det gör ont i en.
 
Jag började nya jobbet i måndags och det har varit en härlig start. I måndags satt jag hela förmiddagen med min chef och blev matad med information. Sedan dess har dagarna varit en blandning av information, samtal med kollegor och inbokning av massa möten. Under april månad ska det göras en tidning och jag kommer att göra åtminstone tre av de större jobben så jag har kontaktat personer att prata med och bokat upp dem för intervjuer. Jag är otroligt pepp på att få träffa folk för intervjuer och att fota och skriva artiklar igen. Jag har saknat det mycket.
 
Chefen har varit borta två dagar, vilket har gett mig chansen att lära från min närmsta kollega. Idag är chefen tillbaka och jag ska med på ett möte idag och ett möte i morgon. Möten som jag inte kommer vara med på i fortsättningen, men som jag ska vara med på nu för att lära känna verksamheten och dess människor.
 
Jag har fått ett otroligt varmt välkomnande och det här känns så bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0