Hur var utställningen?!

 
Först ut på vernissagens första dag var mina föräldrar. Således första tjing på alla tavlor. De gjorde ett bra val! Ser ni att jag är en blandning av dem båda?
 
 
Goa körkompisar.
 
 
Fler körvänner!
 
 
Kollega från Värnamo Nyheter med flickvän.
 
 
En av bästa vännerna med sambo.
 
 
Nöjd tavelköpare!
 
 
Efter alla utställningsbesökare (nästan alla) hade gett sig av var vi några kvar som köpte mat och knatade upp till Keillers park. Därefter fortsatte vi till Brunnsbo för fest. Bra avslut på en fantastisk dag!
 
 
Ny dag, nya besökare. Första 45 minuterna dök det inte upp någon och jag trodde att det skulle bli en lång dag. Men så dök syrran med familj upp. Därefter kom det hur många som helst på en och samma gång. Och sen rullade det bara på.
 
 
Bästa!! Så glad att ni kom!
 
 
Morbror med fru och farbror.
 
 
Vänner till mina föräldrar.
 
 
Kusin som jag inte sett på evigheter (härligt att träffa dig!) och hennes föräldrar.
 
 
Körvänner.
 
 
Soffhäng.
 
 
Gråbovänner.
 
 
Skruttis och jag.
 
 
Barndomsvän med föräldrar.
 
 
Fina K. Så kul att du kom!
 
 
Jag visste liksom inte att jag skulle bli så överöst med blommor och presenter. Jag visste inte att jag skulle bli så överöst av kärlek och fina ord. Jag kände mig så lycklig och glad i lördags att söndagen skulle kunna bli helt tom och jag skulle ändå varit nöjd. Men så kom det ännu fler människor idag än igår. Och det röda pluttarna lyser på mina väggar.
 
Det är fantastiskt att få ta emot allt detta som har getts mig under dessa två dagar. Så många fina ord. Hälsningar i gästboken. Uppmuntran. Att ni kom hade räckt. Bara det hade gjort mig glad och nöjd.
 
Så här efteråt önskar jag att jag hade alla på bild, men vissa har jag missat att fånga, men jag är så glad för var och en som var här. I förväg visste jag ungefär 30 som säkert skulle komma. Nästan dubbelt så många var här!
 
Stort tack till er alla som var här och skapade denna fina känsla. Tack också till alla som köpte mina tavlor. Av 24 målningar som var till salu har jag sålt 15. Plus att jag sålde fyra tavlor med dikter som jag inte hade tänkt att sälja. Nu vill det till att leverera tavlorna också. Längst resa blir det till Vedum och Ulricehamn.
 
Min underbara kusin och vän har varit min "personliga assistent" denna helg och varit behjälplig med det mesta som att koka kaffe, välkomna gäster, snitta blommor och jag vet inte allt. Tack! Ovärdeligt.
 
Det är lättare sagt än gjort att samla tankarna så här direkt inpå. Det snurrar i huvudet. Tårarna är nära. Förundrad och överväldigad.
 
Utdrag ur gästboken:
 
"Härliga tavlor och rörande dikter."
 
"Underbara bilder och texter och görbra idé med hemmavernissage!"
 
"Roligt att få se dina fina tavlor! Blir så inspirerad."
 
"Inspirerande, både för att du är så kreativ men också för att du är så modig!"
 
"Så härligt att se din kreativitet både i tavlor och lägenhet! Nu ska vi få sitta hemma och njuta av det du skapat."
 
"Roligt att se alla dina vackra tavlor. Härlig färgpalett. Vi kommer gärna tillbaks nästa gång!"
 
Och som final på detta inlägg så trillar tårarna över. Tack! Tack!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0