Flyga fram

 
Jag hämtade min cykel i eftermiddags. Dock körde jag bara ner den i garaget på jobbet och visste inte om jag skulle få med den hem idag, eftersom jag skulle ut på kvällsjobb, men jo då.
 
 
Vädret har det ju inte varit något större fel på idag. Det kunde inte varit bättre för premiärfärd med min Monark Dagmar.
 
Från jobbet och hem tog det bara 20 minuter och då var det cirka fem minuters väntan innan färjan la ut. Om jag har flyt hela vägen tar det alltså bara en kvart till jobbet. Hur bra! Plus att jag kommer att tjäna in cykeln på fyra månader. Räknat i månadskort alltså.
 
Jag har inte haft någon cykel och än mindre cyklat på flera år. Det kändes ovant under typ 30 meter, men sen kändes det som att flyga fram! Skön känsla. En av mina kollegor är övertygad om att jag kommer sluta cykelpendla ganska snart. Hen får väl se.
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Cykel asså, frihetens fordon!

Svar: Det är nog så :)
Sofie

2014-04-15 @ 22:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0