Steget vidare

 
Ni vet att jag har dillat fram och tillbaka om det här med att låta trycka min egen diktbok. Den 27 juni skrev jag så här:
 
"Sorry för tjat om dikter, men i morse när jag stod och gjorde i ordning håret bestämde jag mig. Jag sätter igång nu. Det ska bli en diktbok.
 
Det som kändes jobbigast var att göra ett första urval av mina totalt 900 dikter. Men nu är det gjort och det var inte så svårt när jag väl kom igång. Det liksom gav sig ganska naturligt. Jag har nu skickat ett första utkast med 161 dikter/texter till min syster som lovat hjälpa mig att göra nästa rensning. Jag tänker mig att boken ska ha omkring 100 texter slutligen.
 
Det känns väldigt spännande bara att syrran ska läsa. Det ska bli intressant att höra vad hon har att säga. De flesta dikterna har varit publicerade på ett forum på nätet, men att någon ska läsa dem så här är annorlunda. Texterna tillsammans skapar sin egen kontext.
 
Snart är det dags att börja fundera seriöst på illustrationer. Till viss del styrs bilden av texten som placeras bredvid, men i vissa fall kan bilden lika gärna få tala för sig själv. Fotot ovan är ett exempel på en bild som skulle passa. Till många dikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0