Enkelt och smarrigt!

 
Ja, ja det är inte skarpt, men vad gör det? Det här blev så himla gott så jag måste dela med mig, men recept är ju inte min starka sida så jag delar med mig av ingredienserna så väljer ni själva hur mycket.
 
Innehåll: Champinjoner, zucchini, haloumi, paprika, soltorkade tomater, röd currypasta och sesamfrön.
 
Champinjonerna skar jag ner ganska smått i en het stekpanna. Där fick de ligga till vätskan bubblat ur dem.
 
I en annan panna hällde jag i olja och när pannan var varm öste jag i en tärnad haloumi som fick fräsa till fin färg.
 
Tillbaka till den första pannan. När svampen började bli torr hävde jag på en rejäl klick med smör och föste ner en halv zucchini som jag skurit i småbitar. Därefter en halv burk soltorkade tomater i olja. Jag hade skurit dem i mindre bitar också. Jag gillar smått. Då kan man äta med bara gaffel utan att det blir för bökigt.
 
Sen hade jag några strimlor röd paprika som låg och skräpade. Dessa åkte ner. Rent smakmässigt hade det varit gott med mer paprika i. (Jag har inte kunnat äta paprika förut. Min mage har tokprotesterat, men nu går det ganska bra, vilket så klart uppskattas!)
 
På med salt och grovmalen svartpeppar. Jag hade även i en liten klick röd currypasta. Därefter vände jag ner blandningen i haloumipannan. Det hade förmodligen gått precis lika bra att vända i osten i den andra.
 
Till sist strödde jag på rikligt med ljusa sesamfrön.
 
Som tillbehör gjorde jag en kall sås. Jag blandade bara salt och chilipeppar i en creme fraiche och la en stor klick uppe på pytten.
 
Enkelt, supersmarrigt och vegetariskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0