Sjukt gammal diskborste

 
Så här ser min diskborste ut.
 
 
Ni vet hur det blir efter ett tag. Stråna viker åt sidan och det är dags att köpa en ny. Eller?
 
 
Nä. Den här diskborsten är av ett annat snitt. Den behöver inte slängas. Ställ den i en kastrull med vatten och låt koka upp.
 
 
För att bli av med fett droppar jag i lite diskmedel. Låt borsten stå en stund i det kokande vattnet.
 
 
Efteråt har så gott som alla strån rest på sig igen. Jag lovar, en nyare borste än min hade sett helt ny ut efter en sådan här omgång, men till saken hör att min borste har några år på nacken. Jag skulle gissa på tio år. Fattar ni det eller? En diskborste som jag haft i tio år! Det är resurssnålt.
 
Det är faktiskt sant. Men det är inte vilken sort som helst. Den är bra mycket dyrare, men så värt! Här kan man köpa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0